10 marca 2025
Czym właściwie jest miasto? To nie tylko budynki, drogi i place. To pulsująca sieć relacji, ruchu, decyzji i emocji mieszkańców. Aby zrozumieć, jak inwestycje wpływają na życie w miejskiej przestrzeni, potrzeba czegoś więcej niż intuicji – potrzebna jest wiedza. I tutaj pojawia się Unia Metropolii Polskich, która w ramach cyklu „Miejskie inwestycje” podpowiada, jak sprawdzać różne inwestycje – od małych, lokalnych do dużych o znaczeniu ogólnomiejskim. Przedstawiamy katalog różnych narzędzi badawczych – od tradycyjnych metod badań społecznych po analizy Big Data. Projekty realizowane w ramach „Miejskich inwestycji” to nie tylko rewitalizacje, przebudowy czy innowacje w infrastrukturze, ale także precyzyjne diagnozy wpływu tych działań na jakość życia mieszkańców.
Kolejna odsłona cyklu Miejskie inwestycje powstała w wyniku współpracy Centrum Analiz i Badań Unii Metropolii Polskich im. Pawła Adamowicza (CAiB) z firmą Mastercard Europe S.A. Oddział w Polsce. Celem współpracy była diagnoza wpływu rozbudowy sieci warszawskiego metra na zachowania transakcyjne mieszkańców poszczególnych dzielnic Warszawy, a także na rozwój punktów handlowo-usługowych w najbliższych okolicach nowo powstałych stacji kolei podziemnej w dzielnicach Targówek oraz Wola.
Materiał znajduje się poniżej.