Rozwijający się rynek nowoczesnych mediów oraz rozwiązań DOOH (Digital Out of Home), stopniowo zastępuje tradycyjne formy reklamy, a obserwowane w przestrzeni miast technologie cyfrowe, stanowią dla samorządów istotne wyzwania w kontekście kształtowania lokalnej polityki przestrzennej, w tym m.in. zapisów uchwał krajobrazowych
20 września odbyła się pierwsza Debata Poznańska pt. „Przyszłość reklamy cyfrowej w przestrzeni miejskiej”, gospodarzem której był Wydział Urbanistyki i Architektury Urzędu Miasta Poznania – zachęcamy do zapoznania się z relacją z debaty. Kolejne spotkanie – Debata Lubelska. Reklama cyfrowa w przestrzeni miasta – odbędzie się 3 grudnia 2024 r. w Lublinie w Sali konferencyjnej Budynku Orion przy ul. Spokojnej 2, s. 252. Partnerami wydarzenia są Orange, Samsung oraz Light Pollution Think Tank.
Rejestracja dostępna jest na stronie wydarzenia https://gospodarczy.lublin.eu/reklama-cyfrowa/, gdzie znajdują się wszelkie niezbędne informacje o Debacie, w tym sylwetki Panelistów.
Spotkanie zostało podzielone na trzy bloki tematyczne:
Digital Out of Home – perspektywa biznesu, w trakcie którego omówione zostaną najnowsze technologie, które wpływają na sposób, w jaki marki komunikują się z konsumentami. Zastanowimy się również nad przyszłością reklamy cyfrowej w kontekście zmieniających się oczekiwań i rosnącej świadomości konsumentów.
Miejsce reklamy cyfrowej w zrównoważonej przyszłości. Wspólnie z ekspertami z różnych dziedzin zgłębimy, jak reklama cyfrowa kształtuje nasze miasta, wpływając na ich estetykę, bioróżnorodność i jakość życia, w tym bezpieczeństwo. Porozmawiamy o społecznej odpowiedzialności biznesu na formułowane wyzwania i metodach zminimalizowania negatywnego wpływu reklam cyfrowych na nasze życie.
Narzędzia i zakres oddziaływania miasta na rynek DOOH – perspektywa samorządu. W panelu skoncentrujemy się na fundamentalnym pytaniu: jaka jest rola miasta w zarządzaniu reklamą cyfrową? W obliczu rosnącej obecności reklamy w przestrzeni publicznej, istotne jest zrozumienie, jakie właściwości i narzędzia ma miasto, aby skutecznie regulować ten dynamiczny obszar, a także zidentyfikować luki w systemie prawnym, które mogą ten proces utrudnić. Celem panelu jest stworzenie przestrzeni do dyskusji, w której uczestnicy będą mogli wymieniać się doświadczeniami i pomysłami, a także współtworzyć wizję efektywnego zarządzania reklamą cyfrową, która uwzględnia interesy mieszkańców oraz rozwój miast. Praktycy podzielą się swoimi spostrzeżeniami na temat wyzwań oraz najlepszych doświadczeniach w zarządzaniu reklamą cyfrową. W panelu poruszymy m.in. kwestie regulacji, które mogą wspierać zrównoważone podejście do reklamy cyfrowej w miastach, a także porozmawiamy jakie innowacyjne narzędzia mogą być wykorzystywane do monitorowania i zarządzania reklamą w przestrzeni publicznej.
Zachęcamy do zapoznania się z agendą wydarzenia. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny.
Serdecznie zapraszamy do włączenia się w dyskusję!
Źródło: UM Lublin