I udało się – frekwencja była wyższa niż w wyborach prezydenckich w 2020 roku. To sukces wszystkich mieszkańców i mieszkanek, którzy uznali, że ich głos ma znaczenie.
2 czerwca 2025
Zakończyła się kampania „Głosujemy na 100%”, w którą zaangażowały się miasta Unii Metropolii Polskich wraz z samorządami całego kraju. Jej celem było zachęcenie jak największej liczby mieszkańców do udziału w wyborach prezydenckich w maju 2025 roku.

Jaka była frekwencja podczas drugiej tury wyborów w miastach zrzeszone w Unii Metropolii Polskich?
Białystok: 73,30%; Bydgoszcz 73,23%, Gdańsk: 78,95%, Katowice: 74,77%, Kraków: 79,71%, Lublin: 74,65%, Łódź: 75,46%, Poznań: 79,15%, Rzeszów: 75,92%, Szczecin: 74,59%, Warszawa: 83,16%, Wrocław: 78,72%.
W kampanii przypominaliśmy, że udział w wyborach to fundament demokracji, niezależnie od tego, na którego kandydata oddajemy głos. W miastach pojawiły się plakaty, działania w social mediach, a także wydarzenia lokalne wspierające ideę świadomego obywatelstwa.
Dziękujemy wszystkim, którzy poszli do urn. Wasze zaangażowanie to nie tylko wyraz odpowiedzialności, ale także siły wspólnoty.
W kampanię zaangażowane były: Związek Województw RP, Związek Miast Polskich, Unia Metropolii Polskich, Związek Gmin Wiejskich RP, Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów.

Julia Wiśniewska