Na Wrocław.pl oraz na miejskich portalach społecznościowych działa pierwszy w Polsce wirtualny, samorządowy doradca, który pomaga mieszkańcom funkcjonować w czasach zagrożenia epidemicznego.
– Docelowo chatbot będzie pomagał w przekazywaniu wam codziennych informacji o najważniejszych sprawach dotyczących naszego miasta. Zapraszamy do jego testowania. Cały czas ulepszamy narzędzie, zbieramy wasze zapytania i aktualizujemy posiadaną bazę treści. Zależy nam, aby w pełni spełniał oczekiwania mieszkańców – mówi Jacek Sutryk, Prezydent Wrocławia.
Mieszkańcy Wrocławia dzięki chatbotowi mogą:
- sprawdzić bieżące informacje na temat koronawirusa,
- zapisać się na codzienne powiadomienia,
- dowiedzieć się, jak ochronić siebie przed wirusem,
- zdobyć informację na temat tego, jak spędzić czas w domu,
- dowiedzieć się, gdzie można zamówić posiłek w ramach akcji #WrocławNaWynos,
- sprawdzić, jak uzyskać pomoc psychologiczną,
- dowiedzieć się, jak seniorzy mogą poradzić sobie z zakupami,
- odnaleźć komplet odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące koronawisusa i jego wpływu na funkcjonowanie miasta.
– Zmieniliśmy pierwotnie zakładaną koncepcję chatbota i przygotowaliśmy rozwiązanie w całości poświęcone koronawirusowi, by odpowiedzieć na potrzeby informacyjne mieszkańców Wrocławia. Oczywiście jest on bezpłatny i funkcjonuje 24 godziny na dobę – podkreśla Mariusz Pełechaty z KODA Bots, która chatbota stworzyła.