Media

MEN i GIS: procedury dot. przechodzenia na naukę hybrydową lub zdalną działają dobrze, Samorzad.pap.pl, 15 września 2020 r.

Cofnij

16 września 2020

Tekst: kmz/kic

Procedury dot. przechodzenia na naukę hybrydową lub zdalną działają dobrze - mówili we wtorek szefowie MEN i GIS, Dariusz Piontkowski i Jarosław Pinkas. Służby sanitarne dostały 646 wniosków o zmianę trybu nauczania; 239 rozpatrzyły do tej pory pozytywnie, a 331 - negatywnie.

We wtorek w siedzibie MSWiA odbyło się posiedzenie Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego. Poruszono kwestie funkcjonowania szkół przez pierwsze dwa tygodnie roku szkolnego i finansowania oświaty. (...)

obecnie na prawie 48,5 tys. placówek w stu kilkudziesięciu jest wprowadzony tryb mieszany lub zdalny. Zauważył, że część placówek po początkowej zmianie funkcjonowania wróciło już do stacjonarnego nauczania. "Wydaje się, że na dzień dzisiejszy procedury zadziałały, inspekcja sanitarna funkcjonuje dobrze, są bezpośrednie kontakty tej służby z dyrektorami szkół, dyrektorzy otrzymali dodatkowe telefony, żeby mogli kontaktować się z inspekcją" - powiedział Piontkowski.

Przedstawiciele korporacji samorządowych zgłosili szereg uwag i postulatów. Wiceprezydent Bydgoszczy Iwona Waszkiewicz zaproponowała, by lepiej przygotować szkoły na edukację zdalną. Wiceprezydent Lublina, Mariusz Banach mówił o potrzebie usankcjonowania edukacji hybrydowej. Tłumaczył, że w sytuacji, gdy służby sanitarne wyrażają zgodę na zamknięcie połowy oddziału klasowego, nauczyciele oczekują, że za uczenie dzieci na kwarantannie powinno się im płacić jak za godziny nadliczbowe.

Z pełną treścią artykułu można zapoznać się na stronie internetowej www.samorzad.pap.pl

Michał Cyrankiewicz-Gortyński

Redaktor
X
Używamy ciastka

Na tej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są wymagane do działania strony, inne są użyteczne, aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z korzystania z sieci..