Organizatorami wydarzenia są: Fundacja Stocznia i CNK, a instytucją wspierającą: Wolna Szkoła.
Wszelkie informacje o wysłuchaniu 18 maja br. można znaleźć tutaj Wysłuchanie obywatelskie (wysluchanieobywatelskie.pl)
Nauczyciele borykają się z wyzwaniami, które stawiają przed nimi pozostali uczestnicy procesu: władze oświatowe, rodzice oraz uczniowie. Pomimo ich nieustającego wysiłku, polska szkoła nie jest w stanie sprostać oczekiwaniom, które stawia współczesny świat. Dlaczego?
To pytanie nurtuje wiele osób, zarówno rodziców, nauczycieli, jak i samych uczniów. Zapraszamy do wysłuchania podcastu przygotowanego przez ZMP i UMP. Oferuje możliwość zagłębienia się w bolączki polskiej szkoły. To otwarta dyskusja na temat wyzwań i problemów, z jakimi mierzą się uczniowie i nauczyciele każdego dnia.
W ramach podcastu stawiane są także (od)ważne pytania. Jedno z nich dotyczy roli ocen w procesie nauczania.
Kolejne pytanie, na które szukamy odpowiedzi to: Jak oczekiwania nauczycieli i rodziców mają się do realnych potrzeb uczniów? Czy presja związana z osiągnięciami szkolnymi jest zbyt wielka, a może wręcz przeciwnie – za niska? To temat, który warto bacznie przyjrzeć się z różnych perspektyw.
Wreszcie, czy podstawa programowa jest kozłem ofiarnym kryzysu edukacji? Czy to ona determinuje tempo nauki i zakres materiału, który trzeba przekazać? To zagadnienie dotyka sedna problemów edukacyjnych uczniów i nauczycieli.
Zagadnienia poruszone podczas rozmowy rzucają światło na wiele problemów dotyczących polskiego systemu edukacji. To ważny głos w dyskusji na temat tego, jak ulepszyć proces edukacji i stworzyć lepsze warunki nauki dla przyszłych pokoleń. Wszak EDUKACJA jest najważniejsza.
Zachęcamy do posłuchania podcastu.
Rozmowę prowadził Marcin Żebrowski z Urbcast - podcast o miastach, a jego rozmówczyniami są:
◾ Lucyna Dąbrowska-Ożóg, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 68 we Wrocławiu
◾ Agnieszka Jankowiak-Maik, nauczycielka, aktywistka i blogerką edukacyjna “Babka od histy”.
Foto ze strony wysluchanieobywatelskie.pl