Ewakuowano mieszkańców budynku przy ul. Kraszewskiego 10 (a i b) oraz 14. Miasto zapewniło im transport i zakwaterowanie w hotelu przy ul. Łozowej. Na miejsce przyjechał także Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania oraz jego zastępca, Mariusz Wiśniewski.
- Zapewniliśmy mieszkańcom zakwaterowanie w hotelu, około 20 osób skorzystało z tej możliwości, część schroniła się u własnych rodzin lub znajomych - mówił Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - To ogromny dramat mieszkańców, którzy stracili dorobek całego życia. Dziękuję strażakom - dzięki ich poświęceniu uratowano życie wielu osób.
W akcję ratowniczą zaangażowanych było ok. 100 osób oraz 26 wozów.
Po zakończeniu akcji, mieszkańcy lokali przyległych do zniszczonej kamienicy mogli - w asyście policjanta i straży pożarnej - wejść do swoich mieszkań, by zabrać z nich niezbędne dokumenty czy leki.
Wsparcie dla potrzebujących pomocy
Miejski Punkt Interwencji Kryzysowych to miejsce, w którym osoby poszkodowane w nocnym pożarze mogą znaleźć pomoc - także indywidualne wsparcie psychologiczne. Znajduje się przy ul. Pamiątkowej 28, nr tel.: 509 111 508 lub 516 183 943, adres mailowy: [email protected]. Pracują tam specjaliści, którzy niosą wsparcie bezpłatnie i całodobowo, osobiście, telefonicznie lub mailowo.
Zbiórkę dla potrzebujących uruchomił również poznański oddział Caritas.
- Wielu ludzi będzie potrzebowało wsparcia w odbudowie swojego życia i powrocie do normalności - przypominają pracownicy Caritas. - Dlatego zwracamy się do Was z prośbą o pomoc. Każda, nawet najmniejsza wpłata, przyczyni się do wsparcia poszkodowanych w tej tragedii. Razem możemy pomóc im stanąć na nogi i odbudować to, co stracili.
Caritas Archidiecezji Poznańskiej uruchomiła w tym celu konto o numerze: 70 1090 1362 0000 0000 3602 2297, Tytuł: "Cel charytatywny - Kraszewskiego". Więcej informacji na stronie Caritas.
Wszystkie osoby i rodziny poszkodowane w pożarze mogą także otrzymać wsparcie socjalne (w tym finansowe) w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie. Od poniedziałku (26 sierpnia) mogą zgłaszać się do filii MOPR Jeżyce przy ul. Sienkiewicza 22. Punkt Obsługi Klienta znajduje się na parterze budynku. Można także kontaktować się telefonicznie, pod nr: 61 878 18 81 lub 61 878 18 88. Godziny pracy: poniedziałek od 7.30 do 16.00, wtorek, środa, czwartek od 7.30 do 15.30, piątek od. 7.30 do 15.00.
Źródło: poznan.pl