Konsultacje projektu trwały od 27 września do 31 października 2024 r.
Na stronie IBE został udostępniony raport opisujący cały proces konsultacji. Oprócz tego materiału mamy także do dyspozycji 9 webinarów, 3 opracowania, ulotki informacyjne wyjaśniające, czym jest profil absolwenta (PA) oraz jak można się zaangażować w jego tworzenie.
Profil absolwenta i absolwentki (a może po prostu: osoby absolwenckiej) ma być opisem umiejętności każdego ucznia na koniec danego etapu edukacyjnego, niezbędnych do dalszego rozwoju edukacyjnego, osobistego i zawodowego. Profil powinien zawierać kluczowe kompetencje, z którymi dziecko ukończy edukację w przedszkolu, szkole podstawowej i ponadpodstawowej. Celem PA jest wskazanie odpowiedzi na dwa zasadnicze pytania: dokąd zmierzamy i po co. Profil ma wskazać, czego potrzebuje polska szkoła, polska edukacja. To pierwszy krok w reformie edukacji, która dokona się w sposób ewolucyjny a nie rewolucyjny.
Wyniki konsultacji
Podczas konferencji wskazano źródła komentarzy i uwag, wymieniono ich instytucjonalnych autorów, podkreślono liczbę i znaczenie opinii indywidualnych, omówiono wyzwania związane z rozbieżnością sformułowanych postulatów, zdefiniowano niedookreślone wcześniej sformułowania i wreszcie zaprezentowano wersję 2.0 profilu czyli to, co udało się uwzględnić.