Kampanię wspólnie stworzyły: Krajowe Stowarzyszenie Sołtysów, Związek Gmin Wiejskich Rzeczpospolitej Polskiej, Związek Miast Polskich, Związek Powiatów Polskich, Unia Metropolii Polskich oraz Związek Województw. Dlaczego akurat te organizacje?
„Samorządy to administracja państwowa będąca najbliżej ludzi. Znamy potrzeby naszych mieszkańców i potrafimy skutecznie docierać z przekazem do lokalnych społeczności. Mamy mandat, by wspierać postawy obywatelskie i budować kulturę uczestnictwa w demokracji”- twierdzi Olgierd Geblewicz, marszałek województwa zachodniopomorskiego, prezes zarządu Związku Województw RP. Organizatorzy akcji chcą, aby do kampanii włączyły się wszystkie poziomy samorządu terytorialnego - od najmniejszego sołectwa po największe polskie regiony.
„Praca na rzecz wysokiej frekwencji w naszych małych ojczyznach to działanie realizowane przez samorządowców przy każdych wyborach. Praca nad frekwencją to praca nad Polską samorządną, aktywną, państwem zaangażowanych i świadomych swojej roli obywateli.” - mówi Jacek Sutryk, prezes Związku Miast Polskich.
„Kampania opiera się na jednym bliskim nam wszystkim przekonaniu, że razem możemy więcej. Dlatego stawia jasne wyzwanie: osiągnijmy 100% frekwencji. Chcemy poruszyć Polki i Polaków. Poderwać ich do działania. Pokazać, że warto wyznaczać sobie ambitne cele.” – wskazuje Stanisław Jastrzębski, wójt gminy Długosiodło, przewodniczący Związku Gmin Wiejskich.
„Podczas ostatnich wyborów parlamentarnych pokazaliśmy siłę – osiągając rekordowe 74,38%. Do pełnej mobilizacji brakuje tylko 25,52%. Ten wynik jest w zasięgu ręki!” – dodaje Andrzej Płonka, starosta bielski, prezes zarządu Związku Powiatów Polskich. „Wynik ten osiągniemy łatwiej, jeśli będziemy mobilizować ludzi lokalnie - w powiatach, gminach, miastach czy województwach.”
„Kampania jest niezwykle plastyczna i pojemna - wszyscy głosujemy na 100%. Miasta głosują na 100% i każde, najmniejsze sołectwo też. Każdy może się włączyć i spersonalizować kampanię do swojej wsi” – komentuje Ireneusz Niewiarowski, prezes zarządu Krajowego Stowarzyszenia Sołtysów.
Ci, którzy zdecydują się wesprzeć te starania otrzymają od organizatorów gotowe materiały informacyjne i wsparcie komunikacyjne, które będą mogli wykorzystać w swoich kanałach – zarówno przedstawiciele samorządów, jak i indywidualni obywatele.
„Wg raportu Fundacji Batorego prawie dwie trzecie respondentów jest zdania, że kampanie profrekwencyjne przyczyniły się do decyzji o wzięciu udziału w wyborach w 2023 roku. Takie kampanie są potrzebne, jest początek maja, a wiele osób nawet nie zna… daty wyborów” podsumowuje inicjatorka kampanii, Dorota Zmarzlak, była wójt Izabelina.
Idea strategiczna oraz materiały wizualne kampanii „Głosujemy Na 100 Procent” zostały stworzone przez Michała Majczaka wraz z zespołem. Michał Majczak jest niezależnym ekspertem komunikacji językowej, marketingowej i interpersonalnej, człowiekiem kultury i konsultantem strategicznym.
Głosowanie to nie tylko nasz obowiązek – to wspólne budowanie przyszłości. Głosujemy na 100%