Edukacja

#TataTeżCzyta2024: 100 milionów wyświetleń akcji promującej czytanie ojców z dziećmi!

Cofnij

6 września 2024

Zakończyła się tegoroczna edycja ogólnopolskiej kampanii społecznej #TataTeżCzyta2024, organizowanej przez Fundację Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak. Akcja, która miała swój kulminacyjny moment w Dniu Ojca, była aktywnie kontynuowana w wakacyjnej odsłonie jako #TataTeżCzyta2024 w wakacje w bibliotekach. Cieszymy się bardzo z jej dużego odbioru (ponad 100 mln wyświetleń!), bo całym sercem wspieraliśmy kampanię!

Głównym celem przedsięwzięcia było zachęcenie mężczyzn, a w szczególności ojców i opiekunów do czytania dzieciom. Sercem kampanii była publikacja – poradnik dla rodziców i opiekunów „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024”, której ponad 55 tysięcy egzemplarzy rozdystrybuowano po całej Polsce. Towarzyszyła temu kampania omnichannelowa, której zasięgi przekroczyły 100 milionów wyświetleń. 

Sportowy początek

W Międzynarodowy Dzień Książki, już 23 kwietnia Anna i Robert Lewandowski zapowiedzieli akcję publikując w swoich mediach społecznościowych post, w którym podzielili się swoimi doświadczeniami czytania z dziećmi. Pozostając w sportowym klimacie,14 maja Organizatorzy zaprosili przedstawicieli mediów i partnerów akcji na rozgrzewkę prasową przed oficjalnym startem kampanii do dosyć nieoczywistego dla czytelnictwa miejsca. Dzięki współpracy z COS Torwar i Legia Fight Club udało się wpisać czytanie w szerszy i zaskakujący kontekst – przestrzeń ringu bokserskiego i klubu sportowego. Fundacja Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak podkreślają, że czytanie jest dla mózgu tym, czym dla ciała dbanie o formę fizyczną. Imprezę uświetniło ponad 100 gości, którzy wysłuchali panelu z udziałem Dyrektora Biblioteki Narodowej Tomasza Makowskiego, Wicedyrektora Narodowego Centrum Kultury Rafała Wiśniewskiego. Rozmowa była poświęcona roli czytania w rozwoju dzieci oraz wspieraniu ich kompetencji i sukcesów w dorosłym życiu, a także temu, jak aktywność ta wpisuje się w kontekst rodzicielstwa i partnerskiego wychowania. 


W rozmowie udział wzięli ambasadorzy akcji oraz ekspertka DEI, Katarzyna Gaweł, która wskazała także na inkluzywne znaczenie czytania, jako narzędzia wyrównywania szans. Goście obejrzeli premierowo spot promujący akcję oraz mogli się zapoznać z ofertą książek rekomendowanych w tegorocznej edycji kampanii przez Wydawców.

 

Julia Wiśniewska

X
Używamy ciastka

Na tej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są wymagane do działania strony, inne są użyteczne, aby zapewnić Ci najlepsze wrażenia z korzystania z sieci..