Wydział Promocji Miasta i Turystyki UM Wrocławia, Fundacja Promocji Turystyki Kongresowej Convention Bureau – Wrocław, Wrocławska Organizacja Turystyczna i Unia Metropolii Polskich zorganizowali czwarte spotkanie samorządowe z cyklu " Wspólnie i Osobno", które odbyło się w dniach 10-11 czerwca 2024 r. we Wrocławiuw Odra Centrum. Spotkanie skupiało się na ważnych tematach związanych z rozwojem turystyki i promocją miast.
Podczas wydarzenia omówiono potencjał i plan rozwoju marki odrzańskiej, o której opowiedział Alfred Wagner (Zastępca Dyrektora Wydziału Promocji Miasta i Turystyki i Prezes Wrocławskiej Organizacji Turystycznej).
„Zeszłoroczne badania wykazały, że wodny Wrocław może mieć jeszcze wiele do zaoferowania mieszkańcom i turystom. Aktualnie pracujemy nad założeniami Wrocławskiej Marki Wodnej, które wskażą nam cele do zrealizowania w najbliższych latach” – mówił A. Wagner.
Następnie Dyrektor Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej Pavel Trojan zapoznał uczestników spotkania z profilem turysty czeskiego, jego oczekiwaniami i potrzebami.
„Czesi przez pandemię na nowo zainteresowali się Polską i, jak widzimy, zakochali się w tym kraju. Aby utrzymać wzrost zainteresowania konieczne jest przygotowanie kompleksowej oferty dla naszych sąsiadów, a najważniejszym jej punktem jest przełamanie bariery językowej, promowanie atrakcji turystycznych w języku czeskim!” – zwracał uwagę P. Trojan.