Z naszych miast

Z tą kartą turystyczną odwiedzisz kilka miast


7 sierpnia 2021

TripPass to nowa karta turysty oferująca pakiety darmowych wejść oraz zniżek do kilkudziesięciu atrakcji położonych w czterech miastach – Giżycka, Lublina, Opola i Gdańska. To szansa na odbicie się branży po lockdownach spowodowanych pandemią koronawirusa.

 

– TripPass to naturalna konsekwencja akcji #Citywillwait zapoczątkowanej przez Gdańsk, a w której łącznie udział wzięło 13 polskich miast. TripPass to kwintesencja współpracy między miastami, a nie rywalizacja o polskiego turystę – mówi Małgorzata Różańska z Gdańskiej Organizacji Turystycznej.

Bo współpraca między samorządami, a szczególnie miastami Unii Metropolii Miast Polskich to słowo klucz. Według danych GUS w czasie pandemii COVID-19 liczba turystów korzystających z bazy noclegowej w całym kraju zmalała o połowę – z 6 do 3 mln. W samym Lublinie 2020 roku w stosunku do 2019 roku zanotowano spadek liczby turystów i odwiedzających o 32 proc. Do Gdańska przybyło 44 proc. mniej gości.

– W 2021 r., ze względu na trwające obostrzenia również spodziewamy się gorszych wyników niż przed pandemią. Na podsumowanie i analizę ruchu w tym roku musimy jeszcze zaczekać – podkreśla Anna Nieoczym z Lokalnej Organizacji Turystycznej z Lublina. I dodaje: – Poprzez TripPass chcemy na nowo, po okresie pandemii, zaprosić do siebie gości z kraju i zagranicy. Po ostatnim lockdownie branży turystycznej staramy się wzbudzić wśród turystów pozytywny impuls do bezpiecznego podróżowania. Ostatni rok wyraźnie pokazał, że wspólne działania przynoszą dobre efekty.

Karta za grosze

Dzięki karcie TripPass turysta otrzymuje pakiety zniżek i darmowych wejść do muzeów, galerii, restauracji, hoteli i innych atrakcji. Wszystko za jednorazową opłatą 5 zł.

– TripPass to karta imienna, więc posiadać ją może każdy członek rodziny. Nie są na niej wybijane żadne dane personalne. Procedura jest bardzo prosta. Turysta w kilku krokach zamawia kartę przez formularz na stronie trippass.pl i dodaje do tego wybrane pakiety. Kartę można odebrać zaraz po opłaceniu jej i otrzymaniu maila z kodem QR. Lista punktów odbioru znajduje się na podanej stronie internetowej – wyjaśnia Różańska.

Karta TripPass nie ma daty ważności. Natomiast w ograniczonym terminie można wykorzystać specjalne darmowe pakiety – Lubelski, Gdański, Giżycki i Opolski. Wybrany pakiet ważny jest przez rok od jego aktywacji. W pakietach są zniżki na noclegi w wybranych hotelach, na posiłki w restauracjach czy bilety do muzeów lub obiektów MOSiR np. Centrum Historii Sportu czy kompleksu Basenów Łabędzia w Lublinie. Analogicznie jest w Gdańsku, który oferuje pakiety np. do Narodowego Muzeum Morskiego, Muzeum Gdańska – Domu Uphagena

Oferta dla krajowych turystów

Miasta Unii Metropolii Polskich podkreślają, że kluczem w tym roku jest przyciągnięcie polskiego turysty. Obostrzenia związane z pandemią wpłynęły nie tylko na zmniejszenie ruchu turystycznego, zmieniły także jego strukturę.

Według oficjalnych danych z portalu visitgdansk.com turyści z zagranicy jeszcze w 2019 r. odpowiadali za 1/3 całego ruchu turystycznego w Gdańsku. Rok później było ich 75 proc. mniej. Podobnie polskich gości, których przybyło prawie 0,5 mln mniej niż przed pandemią.

Stąd promocja karty TripPass czy mobilnych przewodników – aplikacji CityTalks w Lublinie czy Warszawie. 

– Dzięki temu jesteśmy w stanie dotrzeć z komunikacją do właściwej grupy docelowej. To także szereg działań promocyjnych przy okazji wielu wydarzeń kulturalnych takich jak m.in. Noc Kultury, Carnaval Sztukmistrzów czy Festiwal Legend Lubelskich, które cieszą się wyjątkowym zainteresowaniem – zauważa Nieoczym, która nie ukrywa, że na obecności turystów korzysta także gastronomia – boleśnie doświadczona podczas lockdownu.

Z kolei Gdańsk kontynuuje liczne akcje promocyjne – głównie on-line.

– W sierpniu ruszamy z akcją „Jaki jest Twój powód, by wrócić do Gdańska”. Akcja ma na celu zachęcenie turystów do ponownych odwiedzin, nie tylko latem. Promujemy także wydarzenia, które generują ruch np. Jarmark św. Dominika czy Jarmark Bożonarodzeniowy – wylicza Różańska.

Pomysłodawcy akcji TripPass liczą, że do projektu dołączy więcej miast. Bo współpracując można osiągnąć znacznie więcej.