Z naszych miast

Pomyśl – Zobacz – Zostań. Wystartowała nowa kampania wizerunkowa Szczecina


4 października 2021

Miasto, w którym odetchniesz pełną piersią, które nie boi się marzyć, które odważnie spogląda w przyszłość i pamięta o swojej historii. Miasto otwarte, zaskakujące niebanalną architekturą, dobre do życia. Taki jest Szczecin. O zielonym mieście, w którym dobrze studiować, pracować, mieszkać i inwestować mówi nowa kampania wizerunkowa miasta.

 

Kampania promująca potencjał Szczecina jest jednym z efektów pracy zespołu ekspertów ds. wyjścia z lockdownu, który rekomendował podjęcie działań promocyjnych o ogólnopolskim zasięgu. Mają one zachęcić do odwiedzin Szczecina w celach turystycznych, ale także zaprezentować potencjał inwestycyjny miasta i w atrakcyjny sposób ukazać inne jego atuty takie jak wszechobecna zieleń, wyjątkowa architektura i spektakularne wydarzenia. Sprowadzenie do miasta turystów, pracowników i inwestorów, na co w części ma mieć wpływ także kampania wizerunkowa, ma pobudzić gospodarkę i wpłynąć na jej ożywienie w dobie globalnej pandemii.

Główną osią kampanii jest klip wideo nagrany dronem fpv, który w dynamiczny, atrakcyjny sposób pokazuje nasze miasto. W filmie nie zabrakło symboli miasta – dźwigozaurów, bulwarów czy filharmonii – ale obok dobrze znanych miejsc i wydarzeń są w nim także ujęcia szczecińskich biurowców, toru gokartowego, lotu paralotnią czy akrobacji wakeboardowych.

Za oprawę dźwiękową klipu odpowiada szczeciński kompozytor i producent muzyczny Piotr Klimek, związany m.in. z Akademią Sztuki, aktualnie dyrektor poznańskiego Teatru Animacji.  Materiał filmowy wyprodukowała zaś szczecińska firma Nyx Media.

Spot można zobaczyć tutaj: https://youtu.be/Ywlv0fo1uVY

Wideo znajdzie się w mediach społecznościowych, na dworcowych ekranach w różnych miastach Polski i, jako reklama, na portalu YouTube. W formie bilbordów zdjęcia naszego miasta zawisną m.in. w Białymstoku, Trójmieście, Koszalinie, Zielonej Górze, Katowicach i Rzeszowie. O Szczecinie usłyszą także słuchacze poranków w Radiu 357. Wszystkie przekazy kierować będą ruch na stronę https://visitszczecin.eu/.

Działaniom promocyjnym skierowanym do mieszkańców Polski, towarzyszyć będzie moduł biznesowy realizowany przez Agencję Rozwoju Metropolii Szczecińskiej. Opiera się on na raporcie pn. „Potencjał inwestycyjny Szczecina w nowych realiach gospodarki” opracowanym przez Rzeczpospolitą. Promocja gospodarcza realizowana będzie m.in. na LinkedInie, w radiu Tok FM i w internetowych portalach branżowych.

Z raportem zapoznać się można tutaj: https://arms-szczecin.eu/aktualnosci/potencjal-inwestycyjny-szczecina-w-nowych-realiach-gospodarki-raport

Pierwszy etap promocji zaplanowany jest na październik 2021. Łączny koszt wszystkich działań w ramach kampanii wyniósł 375 tys. złotych.

Kampanię realizuje Urząd Miasta Szczecin we współpracy ze Szczecińską Agencją Artystyczną, spółką Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia i Agencją Rozwoju Metropolii Szczecińskiej Sp. z o.o.